Hvorfor skal kunder indtaste koden selv ved små beløb?
Nye sikkerhedskrav fra kortudstedere forårsager afbrudte køb for butikker med ældre kortterminaler. Ved at opgradere til en moderne betalingsterminal undgår du besvær og kan garantere en smidig betalingsoplevelse for dine kunder.
"Ikke tilladt, kontakt kortudsteder". En fejlmeddelelse og et afbrud i købsoplevelsen, er du som butiksejer med en ældre kortterminal sikkert stødt på ved en kontaktløs betaling. Det skyldes PIN-verifikation selv ved små beløb, et sikkerhedskrav ved kontaktløse betalinger fra kortudstedere som Visa og Mastercard, der er baseret på PSD2-regulativet.
Kravet betyder, at efter en kunde har gennemført 4-5 kontaktløse køb med beløb under grænsen for PIN-verifikation, skal kunden indtaste sin kode, uanset beløbets størrelse. Dette for at garantere stærk kundeautentifikation og for at forhindre brugen af stjålne kort.
Løsningen: opgrader til en moderne betalingsterminal
Kravet skaber dog problemer for mange butikker med ældre kortterminaler, da ældre terminaler ikke kender til responskoden om PIN-verifikation, der sendes til terminalen, men i stedet giver fejlmeddelelsen: "Ikke tilladt, kontakt kortudsteder". Et afbrud i købsoplevelsen, der ikke kun irriterer butiksejere og kunder, men også skaber køer i butikkerne.
Ved at opgradere til en nyere betalingsterminal kan du som butiksejer både sikre, at du opfylder de nyeste tekniske krav – inklusiv PIN-verifikation – og desuden forbedre dine kunders betalingsoplevelse ved at undgå afbrudte køb.
Tre grunde til at opgradere din kortterminal i dag
1. Ingen afbrud i købsoplevelsen
En problemfri og effektiv købsproces værdsættes lige så højt af dig som af dine kunder. Moderne terminaler, såsom vores PAX A920PRO, er designet til at håndtere de nyeste sikkerhedscertificeringer, inklusiv PIN-verifikation. Dette minimerer risikoen for transaktionsfejl og eliminerer risikoen for ikke at opfylde disse krav.
2. Garanteret service og support
Ældre terminaler har ofte udløbne serviceaftaler, hvilket efterlader virksomheder uden nødvendig teknisk support og vedligeholdelse. En opgradering til en ny terminal sikrer, at du har adgang til løbende support og serviceaftaler, hvilket minimerer driftsstop, maksimerer terminalens levetid og i sidste ende garanterer, at du kan tilbyde dine kunder sikre betalingsmetoder.
3. Forberedt til fremtidens betalingsmetoder
Ved at opgradere til en moderne betalingsterminal sikrer du, at din virksomhed kan håndtere et bredt udvalg af betalingsmetoder, inklusive de nyeste mobile og kontaktløse alternativer, hvilket forbereder dig til fremtidige innovationer inden for betalinger.
Vil du vide mere?
Ønsker du hjælp til at opgradere din nuværende betalingsterminal? Kontakt os via formularen nedenfor eller ring til os på 88 62 40 02, så hjælper vi dig i gang.
Klar til at komme i gang?
Kontakt os allerede i dag, hvis du vil vide mere om, hvad vi kan gøre for netop dig og din virksomhed. Vi gennemgår de behov, du og dine kunder har, og finder den rigtige løsning til dig.