Tjeklisten til dig, der ønsker at modtage betaling i højsæsonen
At kunne modtage betaling i højsæsonen er afgørende for dig, der driver en butik eller restaurant og ønsker at maksimere salg og kundetilfredshed. Uanset hvornår det er højsæson for din virksomhed, har vi tipsene, når højtrykket nærmer sig. Her er nogle tips, når du vil modtage betaling.
1. Planlæg for øget salg
Det er vigtigt at forberede sig på, at flere kunder besøger din butik eller restaurant.
- Sørg for, at du har nok personale, en tilpasset lagerbeholdning og muligheden for at kunne modtage betaling. Ved at bruge flere betalingsterminaler end normalt reducerer du køtiden og yder bedre service.
- Husk at bestille kvitteringsruller! Kontrollér også batteriet og opladeren til dine betalingsterminaler.
- Mere favorable åbningstider kan sprede besøgene ud over hele dagen, og der er et jævnere flow.
- Se tilbage på tidligere højsæsoner. Hvad kan du forbedre til næste gang?
2. Klar med den rigtige betalingsmetode
Det er lige så vigtigt at tilpasse salget som betalingsmetoderne til kundernes købsadfærd. Hvornår, hvor og hvordan foretrækker de at betale? Med en bærbar terminal øger du fleksibiliteten og kan modtage betaling direkte ved bordet eller i butikken. Hvis kunderne har kortet på deres mobil eller ur, skal du tilbyde trykfunktion på din kortterminal. Drikkepengefunktion med foreslåede beløb direkte i terminalen gør det lettere for både dig og kunderne.
Måske har du brug for at leje ekstra betalingsterminaler i højsæsonen for at undgå køer. Så er det vigtigt, at dine medarbejdere hurtigt kan komme i gang med at modtage betaling fra kunderne.
Husk også, at det skal være nemt at returnere en vare og få pengene tilbage.
3. Betalingsløsninger med høj kapacitet og sikkerhed
Salg og omsætning er afhængig af betalingsløsninger, der holder, når presset er størst. Tekniske problemer og systemer, der lukker ned, når du skal modtage betaling, er hverken god kundepleje eller godt for din virksomhed. Vælg en betalingsudbyder og kortindløser, du kan stole på, og hvor du hurtigt får pengene ind på din konto.
Sikre betalinger er et must, både for dig og dine kunder. Opdater til den nyeste software, og tilbyd kun betalingsmetoder med høj sikkerhed fra velrenommerede betalingsudbydere.
4. Klar information til dine kunder
Det er ikke kun dig, der skal forberede dig på højsæsonen. Informer dine kunder i god tid. Hvis du allerede har en kundeklub, kan du øge kundetilfredsheden ved at tilbyde fordele til dine mest loyale kunder. De kan få prioritet til efterspurgte varer, dobbelte point, hvis de handler eller besøger dig på tidspunkter, hvor der normalt kommer færre mennesker, eller hvis de tager en ven med, der også bliver medlem.
På stedet er det også vigtigt at informere om åbningstider, reservationer, seneste bestilling, priser og hvilke valutaer og betalingsmetoder, du accepterer. Hvis der er mange turister fra udlandet, kan det være godt, at informationen er tilgængelig på flere sprog.
Hvis du vil tiltrække nye kunder, skal du markedsføre din virksomhed, hvor dine kunder er, både digitalt og fysisk.
5. Support efter behov – alt sammen på et sted
Har du logget ind på din kundeportal og ved, hvor du kan finde dine transaktionsdata? Sørg for at holde styr på rapporterne, servicegebyrer, hvor du kan bestille kvitteringsruller, de mest almindelige spørgsmål og hvordan du kommer i kontakt med support, hvis du har brug for det. Det er normalt i stressede situationer, at du har brug for hjælp. Så kan det være godt at vide, at du kan kontakte nogen, der vil guide dig rigtigt. Det hjælper, hvis du har alt relateret til betalinger ét sted. Det betyder normalt en aftale, en leverandør og en support.
Held og lykke med salget! Vil du tale om at modtage betaling i din højsæson med os? Vi er her for dig.