8 spørgsmål, du skal stille, når du vælger kassesystem til restaurant
Skal du starte en restaurant eller café? Eller måske byens nye underholdningspalads? Tillykke! Her er nogle ting, du skal spørge din leverandør om, når du skal vælge kasse- eller betalingsløsning til din nye virksomhed.
1. Hvor hurtige er de bærbare betalingsterminaler?
Der er intet mere frustrerende på en travl aften end en langsom betalingsterminal. Tabte sekunder ved hver kunde betyder et stort tidsforbrug i løbet af aftenen og dårligere service til dine gæster. Sammenlign hardware-specifikationer fra leverandører og sørg altid for at have en god netværksforbindelse til enheden. Hvis du har brug for ekstra håndholdte terminaler, er PAX A920Pro bedst i klassen med kraftfuld hardware samt mulighed for tilslutning til 4G-netværket ud over Wi-Fi. Du kan læse mere om A920Pro her.
2. Er det nemt at få adgang til salgs data?
Udfordringerne ved at samle og håndtere data effektivt kan være mange, især hvis systemerne ikke integrerer godt med hinanden, eller hvis dataadgang er begrænset uden for restaurantens lokaler. Barrierer, der kan gøre det vanskeligt at få et klart overblik over dine kunders adfærd og hvordan din virksomhed rent faktisk præsterer. Sørg derfor for at vælge en betalingsløsning, der nemt samler og præsenterer salgs data om din virksomhed, gerne i XML-format, så det nemt kan overføres til revisor efter behov.
3. Hvordan er funktionaliteten for dagsafslutningen?
Ifølge kasseloven skal dagsafslutningen gennemføres hver dag, der har været salg, men nogle gange går det galt, og dagsafslutningen forsinkes, hvilket komplicerer bogføringen bagefter. Sørg derfor for, at din kasse eller betalingsterminal har indbygget funktionalitet til at imødekomme disse udfordringer. Automatiske dagsafslutninger sikrer for eksempel, at salget ikke kan fortsætte længere end tilladt.
4. Hvor godt integreres kassesystemet med andre forretningssystemer?
Når du vælger kassesystem, er det kritisk at sikre dets evne til at integrere med eksisterende forretningssystemer som lagerstyring og CRM. En effektiv integration er afgørende for at minimere fremtidige kompatibilitetsproblemer, hvilket kan føre til dyre system skift. Verificer derfor, at det nye kassesystem understøtter problemfri kommunikation med dine nuværende systemer for at undgå uventede udgifter og tekniske forstyrrelser.
5. Har du den bedst mulige pris for kortindløsning?
At betale med kort er den foretrukne betalingsmåde for restaurantgæster. Derfor er det ekstra vigtigt, at du sikrer, at du betaler den lavest mulige pris for dine korttransaktioner. Oftest følger en standard indløsningsaftale med din betalingsløsning allerede fra starten, men det er ikke sikkert, at denne pris er den bedste. Oftest kan du få prisen ned, hvis du undersøger alternativerne blandt indløsere. Vi hos Swedbank Pay er markedsledende på kortindløsning i Sverige og kan hjælpe dig med at få en rigtig god aftale fra starten.
6. Kan du opskalere din betalingsløsning på kort tid?
For at din restaurant kan vokse og tilpasse sig efterspørgslen, er det vigtigt, at din betalingsløsning er skalerbar. Det indebærer, at du hurtigt og nemt bør kunne tilføje flere betalingsterminaler og funktioner uden større tekniske indgreb eller lange ventetider. En særligt nyttig tjeneste er vores korttidsleje af betalingsterminaler, fra 1-3 måneder, som er perfekt til sæsonbaserede spidsbelastninger eller specielle begivenheder for at øge din kapacitet med pålideligt og højkvalitetsudstyr, samtidig med at du opretholder omkostningseffektiviteten. Læs mere om vores korttidsleje her.
7. Hvor god er den tekniske support?
Effektiv teknisk support er afgørende for, at din restaurant kan fungere gnidningsløst. Når du vælger kasse- eller anden betalingsløsning, tjek om supporten er inkluderet i prisen, eller om der kommer ekstra omkostninger. Det er også vigtigt, at supporten er tilgængelig, når din restaurant har åbent, inklusive aftener og weekender. Hos os i Swedbank Pay tilbyder vi altid teknisk support på lokalt sprog, hvilket sikrer, at du altid kan få hjælp, når du har brug for det, uden sprogbarrierer.
8. Hvor fleksibel er drikkepenge funktionen?
Det er ikke altid passende at bede om drikkepenge fra dine gæster, men det er samtidig en vigtig del af at kunne tiltrække det bedst mulige servicepersonale. For at sikre denne balance er det vigtigt at have en smidig funktion, der tillader begge tilstande på en enkel og praktisk måde for dig og dit personale. Sørg derfor for at have betalingsterminaler, hvor du nemt kan slå drikkepengefunktionen fra/til efter behov. På denne måde kan du slå den fra under frokostserveringen og tænde den igen i god tid til aftenen.
Held og lykke med din nye virksomhed!
Har du brug for hjælp til at tilslutte vores tjenester til en kasseleverandør? Kontakt os på 88 62 40 02, så hjælper vi dig videre.
Klar til at komme i gang?
Kontakt os allerede i dag, hvis du vil vide mere om, hvad vi kan gøre for netop dig og din virksomhed. Vi gennemgår de behov, du og dine kunder har, og finder den rigtige løsning til dig.