Merchant PortalAdministrationsinterface til betalingsløsninger
PosPayTransaktionsinformation fra betalingsterminaler
Card ManagementAdministrationsinterface til håndtering af gavekort og værdikoder
Instruktionsside Merchant Portal login og FAQ
Du skulle have modtaget en e-mail fra no-reply@merchantportal.swedbankpay.com med et aktiveringslink. Følg instruktionerne:
Hvis du ikke har modtaget en aktiveringsmail, kan du kontakte vores support, så hjælper vi dig. Du kan nå os via e-mail support@swedbankpay.dk eller telefon 88624002.
Hent instruktionerne som pdf.
Først skal din brugerkonto aktiveres. Se instruktionerne under ”Hvordan aktiverer jeg min Merchant Portal brugerkonto?”
For at logge ind skal du gå til swedbankpay.dk og følge instruktionerne:
Det er muligt at downloade en udvidelse til og Chrome, der fungerer på samme måde som apps. På følgende link kan du downloade udvidelsen: authenticator.cc/
På dette link finder du en guide til, hvordan du gør: Add Your First Account | Authenticator
For at modtage en ny aktiveringsmail skal du klik på aktiveringslinket og indtast din e-mailadresse.
Kontakt vores support, så hjælper vi dig. Du kan nå os e-mail support@swedbankpay.dk eller telefon 88624002.
Hver brugerkonto i Merchant Portal skal have en unik e-mailadresse, der kan linkes til appen i mobilen. Det betyder, at kun én person kan bruge virksomhedens fælles e-mailadresse til deres brugerkonto.
Gå til swedbankpay.dk og følge instruktionerne:
Din e-mailadresse skal knyttes til alle de virksomheder, du skal have adgang til. Kontakt vores support på 88624002 eller via mail til support@swedbankpay.dk for at få hjælp.
Det betyder at du har flere e-mailadresser gemt i Merchant Portal, og du vil modtage en brugerkonto for hver e-mailadresse. Når dine konti er aktiveret, kan du logge ind og gå til fanen Brugere for at administrere dine konti og rettigheder.
Log ind på Merchant Portal med din gamle e-mailadresse og følg instruktionerne:
Log ind på Merchant Portal og følg instruktionerne:
Ja.
For os er sikkerhed vigtig. Med apperne Google Authenticator og Microsoft Authenticator kan vi tilbyde dig en international standard, der opfylder kravene til sikkert login (såkaldt tofaktorgodkendelse). Derudover skal vi indsamle mindre personlige oplysninger, det er nok med navn og e-mailadresse.
Ja, log ind i Merchant Portal og gå til fanen Brugere. Der kan du tilføje kolleger, der modtager en aktiveringsmail. Ved at følge instruktionerne i mailen aktiveres de og kan logge ind.
Under fanen Brugere kan du redigere brugere og rettigheder.
Næste gang du logger ind på Merchant Portal, ser du dette firma.
Denne bruger får status Aktiveringslink sendt under fanen Brugere.
En person i virksomheden kan bruge den fælles e-mailadresse som brugernavn ved log ind. Det er også muligt at oprette en ny brugerkonto, hvor den fælles e-mailadresse aktiveres ved hjælp af appen i en mobil. Flere brugerkonti kan forbindes til den samme mobil.
Download og åben Google Authenticator Appen på din mobiltelefon.
Tryk på + tegnet i appen for at scanne QR-koden, se billedet nedenfor.
Så kommer du til billedet herunder. Tryk på kamerasymbolet.
Den seks-cifrede kode fra appen indtastes på websiden uden mellemrum.
Når du er lykkedes med at forbinde din konto i Merchant Portal og din telefon, bør du kunne se din e-mailadresse og Swedbank Pay konto i appen, se billedet nedenfor.
Indtast den sekscifrede kode fra appen der indtastes på websiden uden mellemrum, 123456. Du har 30 sekunder til at indtaste koden før den udløber. Så længe koden vises i blåt er den aktiv.
Kontroller at der står Swedbank Pay på kontoen i appen, hvorfra du modtog koden.
Dette kan også skyldes, at tiden i Google Authenticator-appen ikke er synkroniseret korrekt.
Sådan indstilles det korrekte tidspunkt:
1. Åbn hovedmenuen i Google Authenticator-appen på din Android-enhed.
2. Tryk på Mere → Indstillinger → Rettelse af klokkeslæt for koder → Synkroniser nu.
Det næste skærmbillede viser en bekræftelse på, at tiden i appen er blevet synkroniseret. Du skulle kunne logge ind. Synkroniseringen påvirker kun tidsindstillingen internt i Google Authenticator-appen. Enhedens indstillinger for dato og klokkeslæt påvirkes ikke.
For at bruge Google Authenticator på en Android-enhed skal du bruge
For at bruge Google Authenticator på en iPhone-enhed skal du bruge
Da skal din mobiltelefon afregistreres fra din konto og tilsluttes igen ved at scanne QR-koden med enten Google Authenticator eller Microsoft Authenticator. En anden person i virksomheden med adgang til Merchant Portal kan afregistrere den for dig. Ellers kan du kontakte vores support for at få hjælp. Følg nedenstående trin. Trin 1 udføres af en anden bruger i virksomheden eller vores support.
I trin 6 i aktiveringsprocessen er der en grænse på max 29 tegn i e-mailadressen. Forsøg ikke at ændre e-mailadressen, men klik på billedet uden at ændre formatet på din e-mailadresse. Når du logger ind efter aktiveringen af kontoen er gennemført, indtaster du hele din e-mailadresse.
Til vores kontaktformular
Telefon: +45 88 62 40 02
Hverdage 8-18 og weekend 10-16
Ændring af kundeoplysninger